Batman: Gotham
W wydanych do tej pory 3 częściach o Batmanie, autorzy zaskakiwali nas świetną kampanią poprzez użycie najpodlejszych przestępców miasta. Według mnie nie wykorzystali jednak potencjału terenu. We wszystkich częściach autorzy ograniczali się do wyspy lub dzielnicy tej wielkiej metropolii. Gotham to wielomilionowe miasto, więc czemu nie stworzyć gry, która obejmowałaby całe miasto? Uważam, że jeśli zwiększono by mapę o resztę Gotham + poprawić szczegóły, gra mogłaby dorównać jednej z najlepszych gier wszechczasów: GTA.
Gotham:
Tak jak już wspomniałem wcześniej, należałoby w znacznym stopniu zwiększyć mapę rozgrywki o całe miasto a nie tylko jego pojedyncze dzielnice. Gotham to przecież miasto jako wyspa, otoczone ze wszystkich stron wodą więc nie byłoby problemu z ograniczeniem terenu działań do końca mostów prowadzących poza Gotham poprzez barykady policyjne itp. Bardzo ważne jest to, żeby w mieście znajdowały się najważniejsze i najbardziej charakterystyczne dla Gotham budynki takie jak wielki wieżowiec Wayne, kościoły, muzea, sądy, komendy policji, biurowce, banki oraz w zwykłych budynkach poukrywane siedziby mafii oraz złych bohaterów z serii Batman. Każda dzielnica byłaby zgrabnie połączone z sąsiednią mostem. Dużym urozmaiceniem ( i rzeczą, którą mi bardzo zabrakło w poprzednich grach o Batmanie) byłoby wprowadzenie cywili na ulice przechadzających się oraz jeżdżących samochodów. Co to za miasto, którego ulice świecą pustkami a jedynymi ludźmi są grupy przestępców?
Willa Wayne:
Wszystkie mosty prowadzące poza granice Gotham byłyby zakończone dużą barykadą policyjną, lecz jeden byłby otwarty. Prowadziłby on do lasu, którego droga zakończona mogłaby być jakąś kolejną barierą policyjną, którą jednak byśmy widzieli tylko z daleka, by policjanci nie zauważyli Batmana. Niewidzialna bariera włączyłaby filmik, w którym Batman zatrzymuje siebie lub batmobil i odwraca się. W lesie znajdowałoby się jedno zgrabnie ukryte (lecz dla gracza zauważalne) przejście, którego droga prowadzi do Batcave. W jaskini mamy dostęp do batmobilu, odrzutowca, stroi Batmana, batkomputera, czy placu treningowego dla Batmana. Z tyłu jaskini znajdować się będzie winda, która zaprowadzi Batmana do willi.
Sama willa nie będzie odgrywać większej roli, lecz jest ona konieczna dla jak najlepszego efektu gry. W niej będziemy mieli możliwość porozmawiania z Alfredem ale także możliwość zmiany bohatera na Robina (o czym wspomnę później). Willa mimo, że ogromna ograniczy się do kilku najważniejszych przejść i pokoi a reszta drzwi pozostanie zamknięta i gracz nie będzie mógł ich otworzyć.
Gadżety Batmana:
Od początku gry Batman będzie miał do dyspozycji wszystkie dostępne gadżety, ponieważ wkraczamy w moment, w którym Batman jest już rozpoznawalnym bohaterem Gotham. Posłużę się tu pomocą ze stworzonych gadżetów z poprzednich gier, czyli batarang, pazur, żel wybuchowy, granat klejowy, pistolet wystrzeliwujący impuls elektryczny, wystrzeliwana linka, po której gracz może przemieszczać się między przepaściami, deszyfrator. Oryginalnym rozwiązaniem byłaby możliwość prowadzenia batmobilu. Chciałbym, żeby była możliwość jazdy batmobilem po ulicach Gotham, ze wszystkimi jego funkcjami. Może to zostać także użyte do niektórych misji. Jest to może niepotrzebny dodatek, ale jest to też urozmaicenie do rozgrywki oraz urzeczywistnienie, ponieważ wszyscy wiemy, że Batman takie "auto" posiadał. Wiadomo, że nie każdy świetnie radzi sobie z prowadzeniem aut w grach, więc pewnie znajdą się tacy co będą przejeżdżać cywili. Ale Batman ich nie przejeżdżał, więc konieczne będzie wprowadzenie animacji, że jeśli batmobil będzie w określonej odległości od mieszkańca to ten odskoczy na bok nie dając się przejechać.
Misje:
Fabuła gry powinna opierać się na walce z tylko jednym super złoczyńcą. Uważam, że najlepszym i najbardziej uniwersalnym byłby Joker. Akcja fabuły może być realizowana niezależnie od misji pobocznych i można je przechodzić wymiennie.
Misje poboczne mogą być największą atrakcją dla gracza, ponieważ poprzez wykorzystanie wielkości Gotham możliwe jest zamieszczenie wielu różnych misji, w różnych częściach miasta. I w misjach pobocznych zalecane byłoby wprowadzenie reszty super złoczyńców. Batman spotykałby takich przestępców jak Pingwin, Dwie twarze, Deathshot, Mr.Freeze, Człowiek Zagadka oraz wielu innych. Jestem przekonany, że gracz byłby usatysfakcjonowany gdyby miał możliwość wałczyć i podejmować wyzwania tych wszystkich złoczyńców. Oprócz takiego rodzaju misji pobocznych, Batman będzie musiał rozwiązywać mniejsze sprawy, mniejszych przestępców czyli zabójstwa, porwania, szantaż itp.
Dla mnie z misji pobocznych w każdej z dotychczasowych gier o Batmanie najbardziej satysfakcjonowały misje Człowieka Zagadki i chciałbym, żeby także w tym projekcie ta misja zajęła główne miejsce. Zdecydowanie najdłuższa i wymagająca najwięcej wysiłku umysłowego misja zawierałaby zagadki, na które odpowiedzi zawarte będą w mieście oraz jakieś przedmioty ( tu kreatywność autora) poukrywane przez Człowieka Zagadkę , które można zdobyć tylko wykonując dany sprawdzian fizyczny. Za daną ilość rozwiązanych zagadek Batman dostaje lokalizację kolejnego zakładnika, którego trzeba uratować poprzez rozwiązanie trudnej zagadki.
Wcześniej wspomniałem o możliwości zmiany bohatera na Robina. Jest to fajny dodatek do zwykłej gry. Robin nie robiłby nic specjalnego jak Batman, lecz miałby kilka swoich oryginalnych misji.
Oczywiście nie można pozwolić na to, by nagle w jednym momencie oprócz misji kampanijnej gracz miał na głowie dziesiątki misji pobocznych. Wraz z rozwiązywaniem kolejnych spraw pobocznych Alfred poinformuje nas o kolejnym wydarzeniu, które musimy zbadać. Dopuszczalne jest, żeby oprócz misji głównej aktywne były 2-3 misje poboczne.
Mam nadzieję,że się ze mną zgadzacie. Jeśli macie jakieś propozycje co tu dodać: piszcie! Chciałbym bardzo aby taka gra powstała ale przecież im tego nie wyślę bo i tak nikt nie przeczyta
jakby ktoś miał pomysł co zrobić by pomóc w realizacji projektu czekam!
W wydanych do tej pory 3 częściach o Batmanie, autorzy zaskakiwali nas świetną kampanią poprzez użycie najpodlejszych przestępców miasta. Według mnie nie wykorzystali jednak potencjału terenu. We wszystkich częściach autorzy ograniczali się do wyspy lub dzielnicy tej wielkiej metropolii. Gotham to wielomilionowe miasto, więc czemu nie stworzyć gry, która obejmowałaby całe miasto? Uważam, że jeśli zwiększono by mapę o resztę Gotham + poprawić szczegóły, gra mogłaby dorównać jednej z najlepszych gier wszechczasów: GTA.
Gotham:
Tak jak już wspomniałem wcześniej, należałoby w znacznym stopniu zwiększyć mapę rozgrywki o całe miasto a nie tylko jego pojedyncze dzielnice. Gotham to przecież miasto jako wyspa, otoczone ze wszystkich stron wodą więc nie byłoby problemu z ograniczeniem terenu działań do końca mostów prowadzących poza Gotham poprzez barykady policyjne itp. Bardzo ważne jest to, żeby w mieście znajdowały się najważniejsze i najbardziej charakterystyczne dla Gotham budynki takie jak wielki wieżowiec Wayne, kościoły, muzea, sądy, komendy policji, biurowce, banki oraz w zwykłych budynkach poukrywane siedziby mafii oraz złych bohaterów z serii Batman. Każda dzielnica byłaby zgrabnie połączone z sąsiednią mostem. Dużym urozmaiceniem ( i rzeczą, którą mi bardzo zabrakło w poprzednich grach o Batmanie) byłoby wprowadzenie cywili na ulice przechadzających się oraz jeżdżących samochodów. Co to za miasto, którego ulice świecą pustkami a jedynymi ludźmi są grupy przestępców?
Willa Wayne:
Wszystkie mosty prowadzące poza granice Gotham byłyby zakończone dużą barykadą policyjną, lecz jeden byłby otwarty. Prowadziłby on do lasu, którego droga zakończona mogłaby być jakąś kolejną barierą policyjną, którą jednak byśmy widzieli tylko z daleka, by policjanci nie zauważyli Batmana. Niewidzialna bariera włączyłaby filmik, w którym Batman zatrzymuje siebie lub batmobil i odwraca się. W lesie znajdowałoby się jedno zgrabnie ukryte (lecz dla gracza zauważalne) przejście, którego droga prowadzi do Batcave. W jaskini mamy dostęp do batmobilu, odrzutowca, stroi Batmana, batkomputera, czy placu treningowego dla Batmana. Z tyłu jaskini znajdować się będzie winda, która zaprowadzi Batmana do willi.
Sama willa nie będzie odgrywać większej roli, lecz jest ona konieczna dla jak najlepszego efektu gry. W niej będziemy mieli możliwość porozmawiania z Alfredem ale także możliwość zmiany bohatera na Robina (o czym wspomnę później). Willa mimo, że ogromna ograniczy się do kilku najważniejszych przejść i pokoi a reszta drzwi pozostanie zamknięta i gracz nie będzie mógł ich otworzyć.
Gadżety Batmana:
Od początku gry Batman będzie miał do dyspozycji wszystkie dostępne gadżety, ponieważ wkraczamy w moment, w którym Batman jest już rozpoznawalnym bohaterem Gotham. Posłużę się tu pomocą ze stworzonych gadżetów z poprzednich gier, czyli batarang, pazur, żel wybuchowy, granat klejowy, pistolet wystrzeliwujący impuls elektryczny, wystrzeliwana linka, po której gracz może przemieszczać się między przepaściami, deszyfrator. Oryginalnym rozwiązaniem byłaby możliwość prowadzenia batmobilu. Chciałbym, żeby była możliwość jazdy batmobilem po ulicach Gotham, ze wszystkimi jego funkcjami. Może to zostać także użyte do niektórych misji. Jest to może niepotrzebny dodatek, ale jest to też urozmaicenie do rozgrywki oraz urzeczywistnienie, ponieważ wszyscy wiemy, że Batman takie "auto" posiadał. Wiadomo, że nie każdy świetnie radzi sobie z prowadzeniem aut w grach, więc pewnie znajdą się tacy co będą przejeżdżać cywili. Ale Batman ich nie przejeżdżał, więc konieczne będzie wprowadzenie animacji, że jeśli batmobil będzie w określonej odległości od mieszkańca to ten odskoczy na bok nie dając się przejechać.
Misje:
Fabuła gry powinna opierać się na walce z tylko jednym super złoczyńcą. Uważam, że najlepszym i najbardziej uniwersalnym byłby Joker. Akcja fabuły może być realizowana niezależnie od misji pobocznych i można je przechodzić wymiennie.
Misje poboczne mogą być największą atrakcją dla gracza, ponieważ poprzez wykorzystanie wielkości Gotham możliwe jest zamieszczenie wielu różnych misji, w różnych częściach miasta. I w misjach pobocznych zalecane byłoby wprowadzenie reszty super złoczyńców. Batman spotykałby takich przestępców jak Pingwin, Dwie twarze, Deathshot, Mr.Freeze, Człowiek Zagadka oraz wielu innych. Jestem przekonany, że gracz byłby usatysfakcjonowany gdyby miał możliwość wałczyć i podejmować wyzwania tych wszystkich złoczyńców. Oprócz takiego rodzaju misji pobocznych, Batman będzie musiał rozwiązywać mniejsze sprawy, mniejszych przestępców czyli zabójstwa, porwania, szantaż itp.
Dla mnie z misji pobocznych w każdej z dotychczasowych gier o Batmanie najbardziej satysfakcjonowały misje Człowieka Zagadki i chciałbym, żeby także w tym projekcie ta misja zajęła główne miejsce. Zdecydowanie najdłuższa i wymagająca najwięcej wysiłku umysłowego misja zawierałaby zagadki, na które odpowiedzi zawarte będą w mieście oraz jakieś przedmioty ( tu kreatywność autora) poukrywane przez Człowieka Zagadkę , które można zdobyć tylko wykonując dany sprawdzian fizyczny. Za daną ilość rozwiązanych zagadek Batman dostaje lokalizację kolejnego zakładnika, którego trzeba uratować poprzez rozwiązanie trudnej zagadki.
Wcześniej wspomniałem o możliwości zmiany bohatera na Robina. Jest to fajny dodatek do zwykłej gry. Robin nie robiłby nic specjalnego jak Batman, lecz miałby kilka swoich oryginalnych misji.
Oczywiście nie można pozwolić na to, by nagle w jednym momencie oprócz misji kampanijnej gracz miał na głowie dziesiątki misji pobocznych. Wraz z rozwiązywaniem kolejnych spraw pobocznych Alfred poinformuje nas o kolejnym wydarzeniu, które musimy zbadać. Dopuszczalne jest, żeby oprócz misji głównej aktywne były 2-3 misje poboczne.
Mam nadzieję,że się ze mną zgadzacie. Jeśli macie jakieś propozycje co tu dodać: piszcie! Chciałbym bardzo aby taka gra powstała ale przecież im tego nie wyślę bo i tak nikt nie przeczyta
