Aktualności:

"Batman: Długie Halloween" w sprzedaży od 29 maja.

Menu główne

Thor

Zaczęty przez Maxie Zeus, 07 Marzec 2008, 15:13:00

Juby

Obejrzałem i muszę przyznać, że to wygląda lepiej niż "Iron Man"! :o

PS: Dlaczego Natalie Portman nie gra w Batmanach, to chyba moja ulubiona aktorka, a Nolan ją przeoczył w castingu, oby zagrała w TDKR... ;)

(A)nonim

W tym nowym zwiastunie są chyba same sceny ze starego.
Jestem Jen. Najpierw chciałabym założyć panu te rękawiczki. Sondaże mówią, że wyborcy lubią palce.

Juby

A był jakiś stary? :P

Mikoto

Ale zbroje mieszkańców Asgardu nadal wyglądają plastikowo i sztucznie. Zwiastun robi na mnie średnie wrażenie (nic nowego nie pokazali. Wszystko to już było w tym przeszło pięciominutowym filmiku, który był wcześniej dostępny w necie). Ten robot wydaje się interesujący. Robi niezłą rozpierduchę. Może z niego być ciekawa postać ;).

LelekPL

Cytat: Juby w 12 Grudzień  2010, 18:54:24
A był jakiś stary? :P

Był i to 4 minutowy, ba nawet był stary link do niego 6 postów przed twoim :P
No a ten rzeczywiście nic nowego nie pokazuje. Dalej mam wątpliwości co do bezsilności Thora... nie lubię ograniczania bohaterów dla dramaturgii. W komiksach jest tylu potężnych przeciwników, że obejdzie się bez takich starych zagrywek.

(A)nonim

CytatMoże z niego być ciekawa postać
Postać za bardzo nie, bo to ożywiona zbroja - http://en.wikipedia.org/wiki/Destroyer_%28Thor_character%29
CytatDalej mam wątpliwości co do bezsilności Thora... nie lubię ograniczania bohaterów dla dramaturgii.
A jak dla mnie ciekawie by było jakby właśnie skupili się prawie wyłącznie na ziemskim wątku i widz zastanawiałby się czy Thor mówi prawdę czy nie. Ale Marvel woli kręcić prostsze filmy.
Jestem Jen. Najpierw chciałabym założyć panu te rękawiczki. Sondaże mówią, że wyborcy lubią palce.

Q

What was the point of all those push-ups if you can't even lift a bloody log?

Si vis pacem, para bellum (If you want peace, prepare for war)

Mikoto

Coraz lepiej to wygląda. Choć zbroje nadal plastikowe. Już widać, że będzie to jeden z minusów filmu. Jakkolwiek wcześniej aktor grający Thora mi nie przeszkadzał tak teraz wydał mi się jakiś taki bezpłciowy. Jego Thor w ogóle nie umywa się np. do Thora z kreskówki Avengers: EMH.

Manigoldo

Znajcie mą dobrą wolę: http://www.comicbooktherapy.com/spoiler-thor-post-credits-scene-video/
doszedłem... i jeszcze scena z... kimś kto kontroluje kogoś xD ten ktoś wg recenzji naprawdę może być jednym z najlepiej przedstawionych bad guyów, ever.

Leon Kennedy

Jak widać Loki nie da tak łatwo za wygraną i jeszcze pogrozi Marveloskim herosom :)

LelekPL

Thor - Another year, another superhero movie. After last years lackluster performances in this genre, this year promises to be what the fans are hoping for with four major heroes having their movies released on our asses. The first one is obviously Thor. How did it fair, you ask?

Well, it wasn’t great but it wasn’t mediocre either. I liked it a bit better than Iron Man 2, and don’t get me wrong, I’m one of those guys who actually enjoyed Tony Stark’s latest flick. A part from having an appearance by Stan Lee and both being Marvel’s heroes, what these movies got going for them is the humor. Both are fun and mash well within their film universe. What Thor does better are the action sequences and it actually has better performances from its leads. Okay, maybe not counting RDJ, but still, where I thought the villain and sidekick where bland in IR2, here their better written and definitely better acted.

Unorthodoxly let me start by mentioning the acting, since it’s the highlight of the movie. Chris Hemsworth is an action star in the making. If you’ve seen him without the shirt you’ll know what I mean. But here he’s much more than just muscles, as he captures the young god’s recklessness and child-like optimism perfectly. He’s also a very proud warrior and it should be a whole lot of fun seeing he’s ego clash with Tony Stark’s and the leadership of Captain America. Not to mention seeing a fight between Thor and Hulk. Can’t wait for that. His Machiavelli-type brother, Loki, is played incredibly well by Tom Hiddleston, who’s the true scene stealer, thanks to his character being one of the better written villains of last few years. Hiddleston plays him with such vulnerability it’s unique for a bad guy, but he never crosses the boundary to become a whining king’s brat. He’s got a true reason for his actions that’s both moving and understandable, which I really liked. Other cast members are alright if you count the residents of Asgard. They seem like a merry band of brothers… and sisters, and the actors definitely have fun playing their over the top parts. Ray Stevenson was great, Jaimie Alexander as well, plus she was incredibly hot, and Idris Elba was a badass. I’m not that fond of the earth characters, that’s including Natalie Portman’s character. They didn’t play it bad but if in a movie about Nordic gods (one of whom is black and the other Asian) and Ice Giants, the human characters are least likely and their relationships feel forced, you know there’s something wrong. I guess they were just underdeveloped and that made the change in Thor’s character less probable, as he could use more time on Earth for me to truly believe he cared for the ‘earthlings’ as much as he did.

The story is alright, but again if you don’t count the earth’s storyline which mainly serves as the comedic filler. Earth’s never really in any danger throughout the entire movie. The meaty part of the plot is the brotherly love and rivalry which is presented really good. Loki and Thor have great chemistry and even if they eventually become enemies, you still see they care about each other. Sadly the whole hero’s journey felt a bit “been there, done that”, like you know how’s it going to end and I even wanted for them to move on with the Thor’s storyline for the big climax, which I don’t normally do. There’s no real threat to these super immortal beings so I wanted at least to see them kick ass and I haven’t got that, at first. The big fight on earth is a huge letdown, huge. They make up for it with Loki’s and Thor’s climax but that’s mainly because of how both actors interacted during the fight, how their growth, emotions and choices made it really interesting. Still, there are no surprises in this puppy, from start to finish you’ve got it all played out in your head. Especially if you know the comics and/or have seen the 4 minute Comic-Con(?) footage, which was probably my biggest mistake from which I thankfully learned by never seeing trailers for Cap Am, GL or X-Men... Or maybe the whole superhero formula starts to wear down. I guess I’ll have to wait for the rest of the summer and evaluate it then.

Moving on to the visuals, I have to admit they’re pretty amazing to look at. Asgard’s design is downright beautiful and how you’d imagine it to be. The Ice Giant’s planet is also incredibly well generated as the dark, cold and creepy place. However this is the place where I had one of my bigger problems â€" the 3D makes this dark planet look REALLY dark. I was cleaning my glasses like crazy, cause I thought it’s maybe because of them I couldn’t see any details of the environment. The same can be said about the opening night scene where Natalie finds Thor. During the storm I couldn’t make out what’s going on. I guess that might have been the idea for us to be in the middle of the storm but c’mon, let me see something. It bothered me cause it was even more shaddy during the action sequences when I actually wanted to see it in 3D. When it’s bright it looks sweet though, and the wormhole moments are amazing.

Like I said at the beginning, I liked it, I didn’t love it. I’m afraid it maybe because I’m getting tired of these sort of movies and how similar the tone of Marvel movies is. If it wasn’t for Hiddleston and Hemsworth this movie would feel more like an advertisement for The Avengers, than a stand alone flick. I’m not sure how do they see the planned sequel for Thor but story-wise there’s definitely room for improvement. Thankfully there’s also a lot they need to bring back, since they captured the essence of the main protagonists so well.
Ocena: 6,5/10

Manigoldo

aha... i to jest twoje? czy recenzja z jakiegoś portalu? i po co po angielsku?

Juby

Thor

Ach ten Marvel, co roku próbuj? wcisn?? na du?y ekran jak najwi?ksz? liczb? swoich bohaterów i co roku im si? to udaje nie trac?c na jako?ci. Kiedy stworzyli swojego kinowego Iron Mana wiedzia?em, ?e teraz tylko tak b?d? wygl?da? ich produkcje. A ?e przygody Tony'ego Starka mi si? bardzo spodoba?y, nie mia?em w?a?ciwie nic przeciw temu. Tym bardziej, ?e Iron Many wysz?y bardzo fajnie (dwójka ju? gorsza, szczególnie przy drugim seansie ale nadal dobra), Incredible Hulk równie dobrze, wi?c teraz przysz?a pora na mocarnego Thora (rym z przypadku). Bohatera tego poza wygl?dem w?a?ciwie nie znam, ale mia?em nadziej?, ?e w kinie nie?le si? zabawie ogl?daj?c kolejnego, przyjemnego blockbustera. Musz? przyzna?, ?e absolutnie si? nie zawiod?em.

W Thorze przyj?to podobny ton do Iron Mana i tak jak w nim by?o sporo rzeczy do których mo?na si? przyczepi?, albo od razu wy?mia? - dodatkowo by? jeszcze bardziej przewidywalny. Jednak to jaki jest ten film w odbiorze sprawia, ?e w?a?ciwie ma?o co mi w nim przeszkadza?o, bo ogl?da si? to po prostu fajnie. Historia by?a mo?e i prosta, a na dok?adk? oklepana, ale opowiedziana bardzo fajnie na przestrzeni dwóch niesamowicie ró?nych ?wiatów, wzmagana znakomitymi sekwencjami akcji (scena, kiedy g?ówny bohater odzyskuje m?ot wgniata w fotel). Thor szczególnie dobrze prezentuje si? wizualnie, zachwyca kostiumami (wcale nie wygl?daj? na plastikowe), scenografi? (brawa dla Bo Welch'a, pana którego cz??? u?ytkowników powinna ju? zna?), oraz efektami specjalnymi na naprawd? wysokim poziomie. Aktorsko tak?e prezentuje si? dobrze, szczególnie warto zwróci? uwag? na rol? g?ówn?, Chris Hemsworth by? ewidentnie strza?em w dziesi?tk?, a Natalie Portman to moja ulubiona aktorka, wi?c nigdy do niej nic nie mam, tak jak i do Anthony Hopkinsa.

Z pocz?tku wydawa?o mi si?, ?e b?d? ogl?da? kawa?ek filmu w ?wiecie Odyna, a nast?pnie akcja przeniesie si? ju? do ko?ca na Ziemie. Jednak film zmienia si? mi?dzy ró?nymi krajobrazami a? trzech ?wiatów, ale re?yser nie gubi przy tym g?ównych w?tków i dobrze przedstawia wszystkie postacie, dzi?ki czemu (mimo, ?e jest ich sporo) nikt nie powinien si? pogubi?. Poza akcj? serwuje nam tak?e troch? poczucia humoru, które dla mnie w tego typu produkcjach jest zawsze mile widziane, no i pozostawia nas na koniec w takim punkcie, ?e ju? nie mog? doczeka? si? jak ta historia potoczy si? dalej, bo na sequel na pewno tak?e przejd? si? do mojego kina.

W?a?ciwie to najwi?ksz? wad? Thora jest kiepskie przedstawienie przez twórców jego relacji z Jane Foster. Jako? s?abo to widz?, ?e od tak si? zakochali po 4 wspólnych spotkaniach i zamienionych ze sob? paru zdaniach (wygl?da to troch? sztucznie i przewija si? za szybko). Ale mimo 3D (które by?o zb?dne i sprawi?o, ?e wyda?em 6 z? wi?cej na bilet) po wyj?ciu z kina mia?em poczucie, ?e obejrza?em naprawd? fajny, bardzo dobry film. Chcia?em mu nawet wystawi? ósemk?, ale ju? kilka razy w filmach tego typu bywa?o u mnie tak, ?e bardzo mi si? podoba?y i wystawia?em im wysokie oceny, a przy drugim seansie mnie mocno znudzi? a ich nota sz?a w dó?, dlatego póki co si? z tym wstrzymam. Trudno mi powiedzie? czy Thor przebi? Iron Mana, póki co chyba najlepsz? adaptacj? Marvela. Raczej nie, ale je?li na tym samym poziomie ma by? The Avengers, to ju? nie mog? si? doczeka?. :)
Recenzja: Juby
Ocena: 7+/10

PS: Czy by?a scena po napisach? Jak tak, to czy kto? poda link?

LelekPL

Cytat: Manigoldo w 29 Kwiecień  2011, 18:10:11
aha... i to jest twoje? czy recenzja z jakiegoś portalu? i po co po angielsku?

Jest po angielsku bo nie chce mi się tego tłumaczyć, a piszę ją dla zagranicznej strony, już kiedyś o tym wspominałem. Jeśli ktoś nie zna angielskiego zawsze może sobie wrzucić całość na tłumacza google i główny sens zrozumie, a tym co znają na pewno lepiej się tak czyta, niż po polsku z błędami składniowymi, stylistycznymi, itp.

Cytat: Juby w 29 Kwiecień  2011, 18:32:16
PS: Czy była scena po napisach? Jak tak, to czy ktoś poda link?

Spoiler
Była, zamieszani w nią byli Nick Fury, Selvig i Loki, który zapowiada się na głównego wroga w The Avengers.
Aha, no i związana jest z Cosmic Cube, czyli jest niejako połączeniem z Kapitanem
[Zamknij]

Hydro

Thor 3D - tak jak oczekiwa?em, masa efektów specjalnych i dosy? infantylna fabu?a, ale nic wi?cej nie oczekiwa?em, jednak film jako tako swoje zadanie spe?ni?. ?wietny Hiddleston (Loki), dobry Hermsworth (my?la?em ?e b?dzie znacznie gorzej), sztuczna Portman. SkarsgÃ¥rd  w swojej (dosy? ma?ej) roli równie? zagra? na poziomie). Do poczciwego Hopkinsa nie ma si? co czepia? (zreszt? w sumie na ekranie by? przez ok. 15-20 minut). Dialogi miejscami naprawd? naci?gane i g?upie, no ale có?. Muzyka te? ?rednia. Na plus wychodzi par? naprawd? dobrych scen (np walka Thora i weso?ej kompanii z Lodowymi potworami, czy te? próba odzyskania Mjöllnira. atak Niszczyciela). Ogromnym plusem filmu jest Loki - "brat" Thora, czarny charakter (ogólnie jego przej?cie na 'ciemn? stron? mocy' na szcz??cie jest rozwini?te i uzasadnione), tajemniczy, gwa?towny. Mówi? wam, podczas rozwoju akcji stopniowo zaczynamy go rozumie?, a nawet wspó?czu? (tak by?o w moim przypadku :P). Nie b?d? si? czepia?, film oceniam do?? wysoko, bo dobrze si? na nim bawi?em, a przecie? o to twórcom chodzi?o.

A wi?c 6+/10.

PS Scena po napisach (spoiler): http://www.youtube.com/watch?v=4Vob-Q7P2M4
It's a funny world we live in.