02 grudzień 2020, 23:36:37

Aktualności:

Trwają zmiany na forum.

UWAGA: MOGĄ WYSTĘPOWAĆ PROBLEMY Z WYSYŁANIEM MAILI Z FORUM


"The Batman" (2022) - ogólna dyskusja

Zaczęty przez Smoke, 17 marzec 2017, 22:08:10

Q

Kręcą w środku dużego miasta, to żadne obostrzenia, jak widać, nie powstrzymują ludzi. Według planów dziś ma być ostatni dzień zdjęć w Liverpoolu, więc fotki zaraz się skończą.

Niektóre z tych dziennych ujęć to, tam gdzie jest kaskader, to raczej przygotowania do kręcenia właściwej sceny w nocy. Mogą też wprowadzić zmiany w postprodukcji, dopiero w 2022 się przekonamy co z tego wyjdzie, a do tego czasu też i można będzie zapomnieć o tych zdjęciach z planu.
What was the point of all those push-ups if you can't even lift a bloody log?

Si vis pacem, para bellum (If you want peace, prepare for war)

Juby

O tym samym pomyślałem. W dzień robią próby, a właściwe sceny nagrywają wiczorem, jak ta z Batmanem zwisającym z wieży zegarowej, z której fotki wyciekły dziś rano.

Zdjęcia w tak dobrej jakości, jak powyższa, można wytłumaczyć w jeszcze jeden sposób - może to podobna sytuacja do tej sprzed 9 lat, kiedy do sieci trafiały fotki półnagiego Henry'ego Cavilla z Man of Steel? Wtedy studio wynajęło fotografa, aby zrobił mnóstwo zdjęć udających prace paparazzi, które później przedostały się do sieci dla wyreklamowania filmu. Warner na pewno zdaje sobie sprawę jak duży rozgłos miało zarażenie Pattinsona i kolejna przerwa w produkcji, więc teraz mogą chcieć mocno sygnalizować w mediach, że się nie poddają i znowu kręcą na pełnej... ;)


"Did you see BATMAN BEGINS? I don't think you can beat that."
- Morgan Freeman

LelekPL

17 październik 2020, 10:42:32 #437 Ostatnia edycja: 17 październik 2020, 10:59:53 by LelekPL
Zdjęcia przeniosły się do Chicago. Mamy film z pościgu Batmana za Catwoman:
https://twitter.com/JoshuaMellin/status/1317327107417116672

Ale też sporo wydarzyło się wcześniej w Liverpoolu. Dodam zdjęcia w spoiler i moje komentarze pod nimi, ale powiem tylko tyle, że Batman nie jest jedynym superbohaterem w tym filmie!!!

Spoiler
Najpierw zdjęcie przygotowującego się do skoku Batmana, widzimy, że powinny być podobne sceny szybującego Batmana.

Będą też standardowo ujęcia Batmana na gargulcach:


Mamy też samochód Bruce'a przypominający ten z komiksów:


Jest jeszcze ta kartka, która niektórych przekonuje, że Mad Hatter się pojawi w tym filmie, niektórych, że to odniesienie do Jokera, a według mnie to chyba nadal powiązanie z Riddlerem:


No i największy hit... prawdziwa bomba... niesamowity szok... SUPERMAN jest  tym, filmie!

Tak jakby :P w Gotham będzie impreza Halloweenowa, co też potwierdzają inne kostiumy:
[Zamknij]

I jeszcze taki bonusik z Bourne'm i niebatmanem... ale przynajmniej zapowiadają Pattinsona ;)

Juby

Dobre. :D

Cytat: Juby w 16 październik  2020, 09:12:28jeśli kręcili tylko przez 7 tygodni przed wybuchem pandemii i udało im się zarejestrować jedynie 25-30% materiału, to z matematycznego punktu widzenia do ukończenia prac potrzebują 14-21 tygodni.

Moja matematyka mnie nie zawiodła. Colin Farrell potwierdza, że zdjęcia do Batmana potrwają do lutego 2021.
https://www.todayfm.com/podcasts/the-ian-dempsey-breakfast-show/colin-farrell-feels-return-batman-filming « pytanie pada w 6:42

Szkoda, że w typ wypadku również miałem rację:
Cytat: Juby w 20 wrzesień  2020, 09:58:33W zasadzie to przy większości superprodukcji okres 6-miesięcy powinien wystarczyć. Ale to Warner, więc wiesz. ::) Oni lubią się bawić datami premier jak żadne inne studio, a na filmy DC (BvS, JL, czy WW84) potrafili sobie dawać i po półtora roku na post-produkcję, nawet jeżeli kończyli film znacznie wcześniej.

Jeśli sytuacja z wirusem znacząco się poprawi w przyszłym roku, to sądzę, że mogliby jeszcze przyspieszyć premierę na listopad 2021, na który spokojnie ukończą film. Gorzej, że przestaję wierzyć w scenariusz, że pandemia skończy się tak szybko. :-\


"Did you see BATMAN BEGINS? I don't think you can beat that."
- Morgan Freeman

Q

Bez niespodziewanych przestojów, mają dość czasu by spokojnie ukończyć film, na jesień przyszłego roku, ale i tak wszystko zależne jest od sytuacji na świecie i ilości otwartych kin, zwłaszcza w USA.

Możliwość przyśpieszenia jest, ale wtedy też musieliby zmienić datę premiery "Diuny". Cała układanka z datami premier jest teraz wielką niewiadomą. 

Nowe zdjęcia z planu, a dokładnie fotka plakietki z taksówki może zdradzać, kiedy rozgrywa się akcja filmu https://comicbook.com/movies/news/batman-movie-set-photos-gotham-city-chicago-past/
What was the point of all those push-ups if you can't even lift a bloody log?

Si vis pacem, para bellum (If you want peace, prepare for war)

Leon Kennedy

Batman na gargalcu wygląda wspaniale, oby jak najwięcej takich ujęć 💙

Juby

THR zdradza, jaką metodą IL&M tworzy efekty wizualne do nowego Batmana.
https://www.hollywoodreporter.com/behind-screen/the-batman-using-mandalorian-virtual-production-techniques

Tak to wygląda w praktyce:


Jeżeli ktoś obawiał się jak wypadnie to, że część zdjęć planowanych na realizację w prawdziwych lokacjach ekipa musiała zamienić na pracę w studio, może już być spokojnym. Przy tej technice prawdopodobnie nie będzie można odróżnić, co powstało na ekranie za aktorami, a co nie. :)


"Did you see BATMAN BEGINS? I don't think you can beat that."
- Morgan Freeman

Shadow of the Bat

Ta sama technologia została już wykorzystana przez Il&M podczas produkcji serialu The Mandalorian. Daje one ogromne możliwości i jest tania w porównaniu z tworzeniem wysokobudżetowych produkcji klasycznymi metodami. Z jednej strony jest to super sprawa, ale z drugiej szkoda, że zupełnie odchodzi się od kręcenia filmów w prawdziwych lokacjach pełnych ręcznie wykonanych scenografii.

LelekPL

Użycie silnika i zapewne cały sprzęt pochodzi od zespołu Mandaloriana, natomiast sama technika jest stara jak świat.. kina :P Nakładanie tła za aktorami to stary trick, teraz tylko jest ulepszany dzięki coraz lepszej jakości ekranom, co pozwala na bardziej wiarygodne tła, i czujnik kamery, który pozwala na mniejszy niż wcześniej, np. w przypadku Oblivion, rozmiar ekranu.


A więc spokojnie, kręcenie w plenerze nie odejdzie. To jest po prostu dodatkowe narzędzie, którym dysponują filmowcy, w tej chwili lepiej niż kiedykolwiek.

Juby

To nie jest to samo, Lelku. Kiedyś była metoda tzw. tylnej projekcji, i właśnie jej kolejnym krokiem były efekty w Oblivion, czy Interstellar, przy których używano ekranów wyświetlających wcześniej nagrany materiał. Tutaj do ekranów dochodzi cały system kreowania w czasie rzeczywistym wirtualnego otoczenia opartego na silniku Unreal Engine sparowany z kamerą. W materiale powyżej dokładnie to wytłumaczyli.

Cytat: Shadow of the Bat w 20 październik  2020, 11:37:49Z jednej strony jest to super sprawa, ale z drugiej szkoda, że zupełnie odchodzi się od kręcenia filmów w prawdziwych lokacjach pełnych ręcznie wykonanych scenografii.

A odchodzi się? I to zupełnie? Przecież w ten sposób pracowano póki co tylko przy serialu Disneya, remake'u Króla Lwa i teraz przy Batmanie (pewnie ze względu na warunki covidowe). Poza tym, prawdziwe scenografie i lokacje zastąpiono efektami już w 2000 roku, kiedy George Lucas kręcił Atak klonów z 2200 ujęciami CGI. Mam wrażenie, że w ostatnich latach (po sukcesach Nolana) coraz więcej twórców właśnie wraca do kręcenia w prawdziwych lokacjach i budowania scenografii. I nawet ta metoda jest w pewnym sensie krokiem ku bardziej realistycznym planom, bo nie jest efektem komputerowym, od którego będą odstawać aktorzy, choćby przy najdokładniejszym oświetleniu, a umożliwy realizcję zdjęć, których nie dałoby się wykonać w ekstremalnych warunkach, chociażby ze względu na wniesienie sprzętu (np. do dżungli, w mróz i wysokie góry).


"Did you see BATMAN BEGINS? I don't think you can beat that."
- Morgan Freeman

LelekPL

Przecież dokładnie o tym pisałem, Jubelku :P Stagecraft też bazuje na tylnej projekcji.
CytujLucasfilm is utilizing new "Stagecraft" technology that uses a rear-projected LED screen to create a reactive environment that essentially works as an immersive real-time green screen.
Wspominałem o użyciu silnika Unreal Engine na samym początku zdania i skonfigurowaniu tła z pozycją kamery na końcu :P Technologia inna, technika ta sama co kiedyś (no, powiedzmy podobna).

Juby

Tak to jest, jak się czyta szybko, zamiast z pełnym zrozumieniem. :P Moja mea culpa.


"Did you see BATMAN BEGINS? I don't think you can beat that."
- Morgan Freeman

Shadow of the Bat

CytujA odchodzi się? I to zupełnie? Przecież w ten sposób pracowano póki co tylko przy serialu Disneya, remake'u Króla Lwa i teraz przy Batmanie

Tak odchodzi się. Zupełnie na szczęście nie, ale jest kupa filmów które prawie w całości są zrobione na green screenie (zwłaszcza taki zwane "hity" robione pod 3D i to jest bardzo widoczne. Teraz zastąpiono po prostu green screen ekranami wysokiej rozdzielczości i silnikiem Unreal który pozwala edytować lokację w czasie rzeczywistym. Jest to ewolucja tej samej techniki. Na szczęście wygląda to o niebo lepiej. Twórcy tacy jak Jackson, Lucas czy Burton nadmiernie zachłysnęli się nową technologią co negatywnie odbiło się na stronie wizualnej ich filmów. Całe szczęście trafiają się też tacy jak Nolan którzy jeszcze walczą.

CytujPoza tym, prawdziwe scenografie i lokacje zastąpiono efektami już w 2000 roku, kiedy George Lucas kręcił Atak klonów z 2200 ujęciami CGI.

I zobacz jak dziś wygląda Atak Klonów. Te efekty zestarzały się już w momencie gdy trafiły na srebrny ekran. Mam nadzieję, że tym razem twórcy się trochę opamiętają i będą stosować mix różnych technik, a nie tylko green screen i jego pochodne.

Juby

http://www.batcave.com.pl/2020/10/ekipa-the-batman-kreci-w-chicago-w-lokacjach-znanych-z-the-dark-knight/

Dziwna decyzja, żeby kręcić w lokacji znanej już z innego filmu o Batmanie. Mam nadzieję, że kamery mieli poustawiane tak, że w filmie nie będzie widać charakterystycznego z TDK budynku, ew. w ruch pójdzie CGI, zmieniające tło Chicago w Gotham.


"Did you see BATMAN BEGINS? I don't think you can beat that."
- Morgan Freeman

LelekPL

Może coś pozmieniają w post-produkcji, a może to po prostu będzie oczko w stronę filmów Nolana. Ale wtedy myślę, że kamera powinna zostać ustawiona niemal DOKŁADNIE tak samo jak u Nolana, żeby to było jasne, że jest to świadome odniesienie. Być może takich odniesień będzie więcej  i do filmów Burtona też.