Aktualności:

"Batman: Ziemia Niczyja. Walka o Gotham. Tom 3" w sprzedaży od 29 maja.

Menu główne

DVD'n'Blu-Ray

Zaczęty przez Huntersky, 27 Wrzesień 2008, 20:20:37

Juby

Razem z tekturowym opakowaniem Jokera? Bo  ja na pewno kupię taki.

vincent

Wróciłem właśnie do domu, na biurku leży TDK, Joker patrzy na mnie swoim psychopatycznym wzrokiem, nic więcej mi nie trzeba :D
Idę oglądać ;)
Moje opowiadania o Batmanie:

ADRENALINA

Z JASKINI NIETOPERZA

Crane

Cytat: BAT MAN w 05 Grudzień  2008, 16:08:34Razem z tekturowym opakowaniem Jokera?
Zajrzyj na stronę i sprawdź...

Gieferg, możesz zarzucić screena menu?

Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger.

Maxie Zeus

.. albo screen tego niewykorzystanego ujęcia z Jokerem w autobusie, kiedy to szpital wybucha..

Juby

Hej Gieferg, "The IMAX Experience: The Prewitt Building (7:21)" - mnie bardzo to ciekawi. Przecież akcja finałowa trwa blisko 15 minut, to tylko połowa z niej jest w IMAX? I w ogóle jak jest z tymi scenami Imax?

Gieferg

Oglądałem na razie tylko sekwencję pościgu więc o Prewitt Bulding na razie nic nie powiem.

Sceny IMAX są tu inaczej niż na Blu-Ray. Tzn oglądając Blu obraz zmienia ci się z 2.35:1 na 1.85:1, tymczasem w dodatkach na DVD obraz zmienia się na 4:3 (czyli pełny IMAX) tyle że upchnięte w 1.85:1 przez co obraz jest otoczony paskami z wszystkich stron. W przeciwieństwie do tego co jest na blu takie coś oglądałoby się wkurzająco w samym filmie, ale jako dodatek jest ok, bo mozna zobaczyć całość obrazu jaki było widac  IMAX czego na blu chyba nie ma. Ja sobie to oglądałem ustawiając odtwarzacz na wyświetlanie 4:3/pan&scan (niestey nie mam jeszcze TV panoramicznego) i wtedy sceny normalnbe są przyciete po bokach a te które były kręcone w IMAX zajmowały calutki obraz.

Screeny postaram się wrzucić wieczorem (późnym wieczorem). Na razie powiem tylko, że głowne menu ma w tle fotkę Gordona stojącego przy batsygnale.
NACZELNY HEJTER MATTA REEVESA
O filmach i komiksach na filmożercach.

Juby

Dawaj te screeny jakoś szybciej bo jestem śpiący! ;D

Crane

Cytat: Maxie Zeus w 05 Grudzień  2008, 17:48:16
.. albo screen tego niewykorzystanego ujęcia z Jokerem w autobusie, kiedy to szpital wybucha..
Krąży od tygodni na SHH. Niestety nie mam czasu żeby go znaleźć.

W Imaksie jest lwia część finałowej akcji, aczkolwiek nie od samego początku. Tylko momenty na barkach są kręcone normalnie. Ostatnim ujęciem Imaksowym w finale jest Joker wciągany za nogę przez Batka.

Gieferg

Posted on: 05 Grudzień  2008, 23:20:45

Nolan wyjasnia dlaczego dodatki na DVD są takie a nie inne:

CytatBy BRUCE KIRKLAND, SUN MEDIA
LOS ANGELES — Director Christopher Nolan is consciously trying to avoid exploiting the tragic death of actor Heath Ledger to market the DVDs of The Dark Knight.
Working out the lowkey strategy with his studio, Warner Bros., Nolan said this week it would be ghoulish to draw excess attention to Ledger's death despite the enormous impact of his performance as The Joker.
The Dark Knight debuts on DVD Tuesday and is expected to be the year's bestseller.
"To be honest," Nolan told a Q&A session prior to an IMAX screening of the film at Universal Studios Citywalk, "there is no focus on Heath in the special features and I really didn't want to do that because I was imagining a DVD with a sticker saying: 'Extra Heath Ledger feature!' "
As a result, the only mention of the 28-year-old Australian actor's death is the simple tribute in the end credits of the epic movie itself. Nolan deliberately nixed suggestions the DVD should include a tribute or homage.
"The approach all of us have taken in putting the film out there after Heath's tragic passing is to do what we would have done anyway (if Ledger had not died of an accidental overdose of prescription drugs on Jan. 22). We feel that that is what he would have wanted. We're proud of his performance and we have wanted it to get out there as what it is."
Nolan's Q&A was part of a promotional screening of The Dark Knight in the IMAX format, a Canadian invention he calls the most exciting cinematic experience possible today.
The screening was designed to emphasize how the Blu-ray version is closest to the IMAX experience that home entertainment can provide. Even ratio shifts seen in IMAX theatres, from a tall image to letterbox, are maintained on the Blu-ray.
After the Q&A, Nolan said in a brief one-on-one interview he remains awestruck by the quality and psychological complexity of Ledger's work as The Joker.
"Heath's performance is absolutely incredible. We knew that it would be, frankly, from the minute he told me he would do it. I knew he had something (special to offer). It is just so exciting for me — and a great relief — to see people respond to that performance in the way that we intended them to."

Nolan agreed it would be "ghoulish" to celebrate Ledger's performance only because he died, although Nolan did not use the word "ghoulish" himself.
The DVDs of The Dark Knight come in a dizzying array of choices because of exclusive collectible packaging, depending on the version. But the extras are restrained. Nolan admitted he is wary of showing too much of how his films are made — and not just because of the unique interest in Ledger.
"There is a real tension there for me," Nolan said in response to our question at the Q&A. Special effects "trickery" in early films was influenced by stage magicians, he said (and Nolan directed The Prestige, a 2006 period piece about magicians and their tricks).
"So there was very much a tradition of concealing things and not de-mystifying things and not spoiling things for the audience. I think that at the moment, with DVD in particular, in a funny sort of way we've swung too far in the other direction.
"There is so much information so instantly available about every aspect of how a film is made that I think we do risk, sometimes, taking out the magic of what a film needs to be for an audience to really appreciate it. Particularly when people are seeing a film for the first time.
"So, on my DVD releases, we've tried to strike a balance between giving people a product that they would be excited about in terms of the ancillary features — the extras — but not destroying the essence of what the movie is."
On all his films, Nolan said he routinely has arguments with his producers, including wife Emma Thomas, on how much making-of video he will allow others to shoot for DVD extras.
"I don't really like to do it and I was very grateful that Heath Ledger wouldn't allow it when he was performing. So I was able to use him as an excuse not to do it on those days (when Ledger was on set).
"So what remains of Heath's performance is really what he did for the camera — as intended. I think there is something kind of wonderful about that."

Crane

Niech cię szlag Nolan, przekonałeś mnie.

LelekPL

Dobra to ja zadam konkretne pytania, jeśli można...
1) Warto kupować 2 disca na DVD, czy lepiej poczekać na Special Edition, które pewnie wyjdzie za 3-4 miesiące,
2) i co ważniejsze: jak obraz i tłumaczenie SAMEGO filmu? jest efekt rambo, albo takie byki w tłumaczeniu jak w przypadku dodatków?
To pytanie kieruje oczywiście do posiadaczy filmu :P
z góry dzięki

Gieferg

Cytat2) i co ważniejsze: jak obraz i tłumaczenie SAMEGO filmu? jest efekt rambo, albo takie byki w tłumaczeniu jak w przypadku dodatków?

Na pytanie dotyczące tłumaczena mogę odpowiedzieć dopiero jak obejrzę :P
Po fragmentach które widziałem od razu powiem, ze lektor jest dziwny, powiedziałbym, że niezbyt dobry, czasami np czyta jakoś szybko albo robi przerwy nie tam gdzie trzeba.

Obraz wygląda mi bez zarzutu (ale też widziałem tylko fragmenty), Rambo był wydany przez Monolith, podrzędnego, beznadziejnego dystrybutora, Galapagos, które wydało TDK to jednak solidny dystrybutor.

CytatWarto kupować 2 disca na DVD, czy lepiej poczekać na Special Edition, które pewnie wyjdzie za 3-4 miesiące,

Szczerze wątpię czy wyjdzie tak szybko o ile wyjdzie w ogóle. Po tym co mówił Nolan o wydaniu DVD nie jest już dla mnie takie oczywiste, że dodatki są stosunkowo słabe tylko dlatego, żeby potem wydać to po raz drugi z lepszymi.

Maxie Zeus

CytatPo fragmentach które widziałem od razu powiem, ze lektor jest dziwny, powiedziałbym, że niezbyt dobry, czasami np czyta jakoś szybko albo robi przerwy nie tam gdzie trzeba.
No to tak samo, jak w przypadku Beginsa ::)

El Cornetto

Lepsze wydanie będzie na pewno, ale byłbym w stanie zaryzykować i powiedzieć, że stanie się to dopiero za jakieś 5-10 lat (takie rocznicowe wydanie), ewentualnie przed premierą kolejnego filmu. Nie sądzę by stało się to wcześniej. Szcunek dla Krzysia, że przeciwstawił się nadmiernej eksploatacji symbolu Ledgera.

Co ciekawe 50 lat temu, gdy James Dean opuścił ten świat, Warner Bros. premierę Olbrzyma skupiło właśnie na nim.

Gieferg

To że kiedyś tam będzie bardziej wypasione wydanie faktycznie jest niemal pewne, ale nie będzie to raczej na tyle szybko, żeby był sens na nie czekać.

Cytat
No to tak samo, jak w przypadku Beginsa

Powiedziałbym, że tu jest gorzej. Mi to jednak zwisa bo i tak tego z lektorem oglądac nie zamierzam.