The Dark Knight Rises - kto kolejnym wrogiem?

Zaczęty przez kelen, 06 Sierpień 2008, 19:04:45

Anarky

Riddler czyli od początku obstawiany jako nowy przeciwnik w kontynuacji TDK i w tym momencie najbardziej racjonalnie było by postawić właśnie na niego. Jeśli Christopher Nolan niesie się zamiarem utrzymania poziomu TDK, powinien moim zdaniem postawić na zagmatwane zagadki owej postaci. Zresztą mieliśmy już porównanie Jokera Burtona i Jokera Nolana, może czas na Riddlera Schumacher i Riddlera Nolana.
Ja wam pokażę!

LelekPL

CytatChris Nolan’s Bruce Wayne (Christian Bale) sits down and talks career and most importantly about the next Batman. Did I mention it was long?

Matt Benson: Christian, first and foremost I wanna thank you for taking some time to talk to me.

Christian Bale: Oh absolutely and by the way I’ve pretty much got nothing but time on my hands now (laughing). Just wrapped on this film I was doing called ‘The Fighter’ with Mark Wahlberg and David O’ Russell.

Benson: Now can you tell me a little bit about that? And because I’ve known you for about 8 years now I’m gonna have some fun razzing you about this.

Bale: Ah, perfect

Benson: The first time people heard about your casting in a David O’ Russell film, I think collectively people were thinking “uh oh” and it was a safe bet that a youtube vid of Christian Bale and David O’ Russell would surface during the shoot.

Bale: Yeah and I’d be a complete liar if I would say that I didn’t have any worries myself initially when David called me up and asked me to play this role but surprisingly it went pretty well. I mean look, David’s an intense guy and some people would say the same about me but I think sometimes you need those kind of personalities on specific films like on Terminator and especially this one about boxing.

Benson: Speaking of Terminator, I don’t think I read or caught up with any interviews with you about the film after it came out but were you surprised with the critical reaction to the film? It seemed like the fans gave it support but the consistent thing that bogged the film was that it was too “moody”.

Bale: I’ll be the first to admit that maybe the direction we went with ‘Salvation’ didn’t translate well with the overall tone of the franchise that preceded it. I do understand that fans of Cameron’s vision didn’t think our version was pure to the story of what John Conner was supposed to be. I think we were worried about replicating what the earlier series did so much so that we did a 360 and just told a story about John Conner in a depressing era where he has no humor left and is just an angry guy. If I had a chance to do it all over again I’d suggest to McG that John Conner would have the personality that he had in T2 to make it a fun action film.

Benson: Now, when I think of that film I do remember people being extremely picky about your performance vocally in films like Terminator and The Dark Knight. Could you explain or expand why you chose to have Batman portrayed as a guy with that gravelly voice?

Bale: (laughs) Believe me it’s not just fans who tell me about that all the time, you should hear my wife and her family or my friends telling me to tone it down. When Chris (Nolan) and I first got together for countless days initially discussing how Batman and Bruce Wayne were going to be shown I think the idea of Bruce Wayne was already set in stone. We were going to play him off as the fake, phony, billionaire playboy guy that isn’t the essence of the true character. He’s the smoke screen to the real guy under that facade. Then we got to Batman and we were stumped because I didn’t want to look or sound like Michael Keaton, Kevin Conroy, Val Kilmer or anyone else who preceded me. Then, because I was still reading over 80 issues of Batman comics a day doing research, I saw a panel of Alfred fixing Bruce Wayne’s tux and telling him that his voice is a bit gravelly so I expanded on that thought and told Chris that the Batman should be like an animal that people fear and Chris loved it so that’s how that started. I thought in ‘Begins’ I was perfectly in my zone and had the voice the way I wanted it to sound but during The Dark Knight I was uncomfortable about 90% of the shoot because I was unhappy with the way I sounded. During filming I caught a throat infection from a cold and actually had to be transported to the hospital in Chicago near the shoots the very first week of April back in 2007. The rest of the way was a struggle to perform vocally and it obviously shows. I had a pretty good laugh when I was reading the Times and they wrote that I sounded like someone who needed a cough drop, which in turn I desperately did need. That and some digital post production work on the voice didn’t really help with the situation. I’m more that confident that on the next one it’ll be more normal, still threatening of course, but nothing like it did in dark knight.

Benson: Okay, before we go on to that I want to get your thoughts on what it was like working with Heath Ledger and the impact of his performance.

Bale: There really isn’t a single word to describe what it was like to work with Heath. What Heath brought to the set everyday was innovative and new and made working on the film almost like a journey. He’d show up and incorporate new things that he made up either on the spot or had in his pocket for some time. I’ll never forget this but Heath actually delayed a day of the shoot for some hours because he was doing a scene that was incredibly out there that everyone on set was laughing hard for a long time. I was in one of the business suits that they custom made for me and I split the bottoms because I was constantly doubled over in pain from laughing so hard. It was a scene that was taken out but it involved Jonathan Crane going to the Joker for help and tries to trick him with the fear gas only for Heath to say “nope” and proceed to beat the tar out of Cillian (Murphy). I wish it stayed on but Chris and Lee Smith the editor didn’t think it fit with the rest of the film. I know Heath got the attention he deserved for his performance but the moment I really felt happiness and satisfaction was when Heath got the oscar win for his performance and seeing his family accept the award it really set my worries that his legacy would be forgotten to rest you know?

Benson: Yes, I agree completely. Now moving on to the next Batman film, I know that you aren’t allowed to talk much about it-

Bale: -I really don’t know much at this stage of though. (Laughs) It’s really pre-production stage with scouting locations and the script near completion but knowing Chris he’d start with some of the script done and a bit of on location improv.

Benson: Now, you talked about scouting locations. Could you give us a preview of where it would shoot? We heard quite a bit of rumor that it’d be filmed partly in New Orleans.

Bale: I haven’t heard anything about New Orleans but it wouldn’t surprise me. Chris, Emma (Thomas), and Wally Pfister are going all out for this and want to make this the perfect story and end it on an epic scale. Chicago’s obviously going to play the main stage for Gotham, we’re going to use Shepherton studios again, Vancouver’s come up, and minor locations in Asia.

Benson: So are you confirming here that this is the last time you put on the cape and cowl?

Bale: I never would want to say never, but if Chris Nolan is not behind the lens I wouldn’t feel comfortable portraying this character. It’s the reason why I don’t like sequels with different directors and the main reason why I didn’t return for American Psycho 2, because Mary Harron didn’t want to do it I kind of followed suit.

Benson: Looking at the route Marvel is going with the Avengers would you be open to doing a Justice League film?

Bale: I think in terms of doing a Justice League movie Warner Bros is doing the right thing by setting up franchises of characters individually. I’m a huge fan of the JLA series, you know like Identity Crisis and Geoff Johns is a phenomenal writer, I think he has a Batman book that he’s working on too that I’m excited about. But as far as a Justice League movie I wouldn’t immediately say no. If you asked me back 2 years ago I would have said no but now looking at how they’re treating the Superman reboot that Chris is simultaneously working on now and the Green Lantern film I’m more open to the idea of the “normal world” Batman being included and introduced to the world of powers and supernatural events. I think that would be fun to do but as long as the right story comes first.

Benson: I know you said that you don’t know much about the direction of the next film but if you had a wish list or a speculation who do you think would be next in line for The Dark Knight to take on?

Bale: I’m not confirming anything (laughing) but if I had my wish I think it would be fun to focus mainly on the Riddler as the main villain, Selina Kyle and Bruce Wayne forming the cat and the bat thing that’s in the comics, and maybe throw in Oswald Cobblepot in there or Black Mask. I think Chris wants to move on from the mob war that we established in the past 2 films but if there were minor roles for those guys I’d definitely be looking forward to that.

Benson: How do you see your physique when it comes to Batman for the next one?

Bale: Back when we were starting on Begins I went way overboard initially but slimmed down during the second half of the shoots. During The Dark Knight Chris and I discussed that Bruce would be drastically cut down weight wise because he’s busy every night and we figured nobody would be staying massive if they didn’t get to work out and sleep and allow their body to grow by fighting crime at night. For this one, hopefully with the return of Wayne Manor and Batman having a bit more time on his hands now that he’s basically a fugitive I think he’ll be more physically imposing. Plus I dropped this film I was going to do later this year with Terrence Malick who I did a film with a couple years back so hopefully I’ll spend most of that time in the gym.

Benson: Alright last question for you Christian, I always end my interviews with this and it’s what is your favorite TV show to watch?

Bale: I don’t really watch television much but I do enjoy Mad Men, Breaking Bad, and I was also very much into LOST. The way it ended was really well done and on an emotional level it was perfect.

Benson: Christian I appreciate you again for taking time in talking with me. Talk again when the next Batman is in filming or coming out? We both live in the Los Angeles county.

Bale: (laughing) As long as I don’t have to fly out to another city.

Source: Comic Book Movie

Nie wiedzia?em gdzie to wklei?, ale jest tu poruszonych par? ciekawych kwestii odno?nie nowego Batmana, The Dark Knight (w tym omówiony jest g?os Batmana), Ledgera - w tym usuni?tej sceny Jokera z Cranem, o której pierwszy raz s?ysz? i która wydaje si? fantastyczna, wybuchu Bale'a na planie Termiantora, jak równie? o sam Terminatorze. Ciekawa lekturka i mo?na zacz?? z niej wyci?ga? pierwsze wnioski jak wygl?da? mo?e kolejny Batman

Aha i Bale po raz pierwszy jest przychylny (a przynajmniej nie jest na nie) je?li chodzi o zagranie w filmie o Justice League!

Ja musz? zaznaczy?, ?e Bale naprawd? bardzo zna si? na rzeczy i wie bardzo du?o o swojej postaci jak i o ca?ym komiksowym uniwersum DC. Wielki szacunek dla niego za to, bo po raz kolejny udowodni? jak oddanym jest aktorem. Co do rozwa?ania o fabule Batmana 3 nie radzi?bym si? skupia? na tym jakich przeciwników wymienia Bale bo jak zaznaczy? sam nie wie, ale na paru ciekawych zdaniach, np. gdzie maj? kr?ci? film - wymieniona jest znowu Azja, ale nie miasta (powrót w?tku Al Ghula?). Mamy tak?e powrót do Shepperton studios (= powrót Narrows, a mo?e rozwini?cie w?tku fabu?y Crossfire, gdzie ca?e Narrows sta?o si? o?rodkiem dla ob??kanych - w?tek, który nie zosta? poruszony w TDK). Nast?pnie mamy zdanie o tym, ?e Chris Nolan chce odej?? od w?tku wojny gangów, prawdopodobnie na rzecz bardziej "teatralnych wrogów" (w?tek inspiracji przest?pców Jokerem?). Jest tak?e wzmianka o wygl?dzie Bruce'a w przysz?ym filmie - ma by? znowu bardziej masywny, ze wzgl?du na kontynuowany w?tek o ?ciganiu Batmana przez policj?, ma mie? wi?cej czasu, no i zobaczymy znowu Wayne Manor.

I musz? si? zgodzi? z Balem, ?e zobaczenie "urealnionego Batmana", który musi stawi? czo?a nadprzyrodzonym zjawiskom, mo?e wyj?? bardzo interesuj?co, o ile taki w?tek pojawi si? tylko w filmie o JL - co? w formie Elsewordu, ale z obecn? kinow? inkarnacj? Batmana.

BD96

Jakoś nie widzę Bale w filmie o Justice League. On już przylgnął do wizerunku realistycznego Batmana, a wiadomym jest że taki ktoś jak Superman, Green Lantern, Flash, Kapitan Atom, i wiele innych nie pasuję do niego w filmie... owszem przyznam się że chciałbym zobaczyć film o Lidze Sprawiedliwości, jednak bez żadnych powiązań z innymi filmami. Zresztą pierwszy projekt JL miał już swój budżet, aktorów, kostiumy, jednak Warner Bros wolał wszystko olać... a z takim budżetem spokojnie można by pokazać takich łotrów jak sam Darkseid, Mongul, czy nawet Anti-Monitor, i wcale nie musiałby być bezmózga nawalanką s-f.
Życie czasami daje nam mocnego kopa w tyłek. Najważniejsze żeby wstać i iść dalej.
Ja nie potrafię... Ale zawsze mam kogoś kto mnie podnosi!

Batman - The Blackest Knight!

LelekPL

Tak jak napisa?em, te? chc? aby Batman pozosta? Batmanem w swoich filmach, ?eby nie by?o ?adnych smaczków, ?adnych "cameos" innych bohaterów, ale w osobnym filmie o JL czemu nie? Chcia?bym zobaczy? t? wersj? Wayne'a w starciu z super?otrami, tak dla odmiany.

Na Anti-Monitora to nawet z tym bud?etem bym nie liczy? - zbyt wielka epicko?? ;) podobnie jak przeciwnikiem Avengers na pewno nie b?dzie Galactusa

BD96

Faktycznie z Anti-Monitorem przesadziłem, w końcu kto chce oglądać w filmie kryzys nieskończoności? bo z tego co wiem, to A-M oprócz tego wystąpił tylko jako członek Żółtego Korpusu Sinestro, a poza tym to masz rację... Anti-Monitor jest chyba tylko ażeby była taka wszechpotężna postać, która raz na kilka lat będzie powodem globalnej, niesamowitej, apokalipsy... Jednak popieram cię Air Jordan (Hmmm, fan Michaela Jordana?) że dla odmiany można by zobaczyć Batmana walczącego z superłotrami, ale żeby film nie nieudolnie naśladował epickiego filmu, acz na luzie (oczywiście bez przesady...) z dobrymi efektami i jakąś w miarę ciekawą fabułą, po prostu liczyłbym na dobrą komiksową rozrywkę.
Życie czasami daje nam mocnego kopa w tyłek. Najważniejsze żeby wstać i iść dalej.

LelekPL

Cytat: BD96 w 19 Sierpień  2010, 15:44:23
Air Jordan (Hmmm, fan Michaela Jordana?)

Jak na to wpad?e?? ;)

?eby nie miesza? tu tematu o JL to napisz?, ?e w?a?nie o co? takiego mi chodzi co napisa?e?, ale oczywi?cie, ?eby ka?da posta? zachowa?a swoje cechy charakteru.

Ale wracaj?c do Batmana 3 - z propozycji Bale'a, jak i wst?pnych ustale? szykuje si? co? rzeczywi?cie ciekawego i po dwóch filmach Nolana stoj? jak najbardziej murem za tym projektem - no... oby tylko nie zabili Bruce'a

kelen

Hmm, niezła ta scena usunięta. Przypomina mi tą z Knightfallu, gdzie Scarecrow potraktował Jokera gazem strachu, a ten go tylko zapytał "Masz inne smaki?".

LelekPL

znając metody dystrybutorów prawdopodobnie zobaczymy ją za 10 lat w dodatkach The Dark Knight - Deluxe Edition

BD96

CytatJak na to wpadłeś? ;)

To po stylu pisania, wszyscy fani Jordana pisze podobnie ;D.

Co do kolejnego filmu to myślę że jedyni godni przeciwnicy dla Batman w kolejnej części:
a) Riddler, b) Bane, c) Talia Al Ghul, d) Pingwin, e) Black Mask.

Z czego najchętniej zobaczyłbym Bane. Zguba jeszcze nie miał porządnego występu poza komiksem a Nolan mógłby wreszcie to zmienić. Jednak chciałbym aby Bane oczywiście był połączeniem niesamowitej siły (nie koniecznie musi to być Venom przewodzony przez rurki... myślę że spokojnie Venom może być w filmie spożywany przez Bane przez zwykłe narkotyki...) i intelektu. Tak jak w Knightfall sam doszedł do tożsamości Batmana, tak chciałbym aby doszedł do tożsamości Batmana w kolejnym filmie. Chętnie zobaczyłbym go który "odwiedza" rezydencję lub jaskinie (miejmy nadzieję że się wreszcie pojawi...) i trochę pobawi się z Gackiem. Acz nie oczekuję tutaj jakiego złamania jak w Upadku Rycerza :D, jednak na tle psychicznym i trochę fizycznym sprać Batman powinien, bo nie oszukujmy się że może poza Ligą Cienia to za bardzo sobie nie powalczył... tyle ode mnie.

kelen

Cytat: Air Jordan w 19 Sierpień  2010, 16:18:28
znając metody dystrybutorów prawdopodobnie zobaczymy ją za 10 lat w dodatkach The Dark Knight - Deluxe Edition

10 lat to jakoś optymistycznie brzmi :)

m2reily

Z tego co powiedział Bale wynika, że Riddler jest pewnym przeciwnikiem. swego czasu był temu przeciwny, ale teraz taka perspektywa zaczyna być interesująca. Liczę też jednak, iż Nolan połasi się na drugiego łotra w osobie Talli. Co do masywności Batmana, to trochę mnie zmroziła ta wiadomość, nie chcę żeby nietoperz wyglądał jak czołg. 
Jeszcze dwa słowa o JL, które muszę z siebie wyrzucić. Niezmiernie cieszy mnie, że Bale wypowiada się entuzjastycznie o filmie z Ligą. To dobrze, że filmowe uniwersum DC zacznie nabierać życia.           
Zapraszam na opowieści ze świata Nowej Warszawy
http://legendynowejwarszawy.pl/

Anarky

Cytat: kelen w 19 Sierpień  2010, 16:13:34
Hmm, niezła ta scena usunięta. Przypomina mi tą z Knightfallu, gdzie Scarecrow potraktował Jokera gazem strachu, a ten go tylko zapytał "Masz inne smaki?".

By w końcu potraktować go krzesłem, no cóż żaden duet i sojusz nie może trwać wiecznie...

Marvel szykuje film Avangers, DC odpowiada filmem Justice League. Zobaczymy co z tego wyjdzie i jeśli oba powstaną to który będzie lepszy. Obawiam się jednak że się trochę rozczaruje, ok wow tylu bohaterów na jednym ekranie może się wydawać ciekawą perspektywą. Jednak czy to gwarantuję od razu z góry filmowi sukces, śmiem wątpić. No cóż poczekamy zobaczymy...

BD96 wszystko fajnie ale wydaje mi się że Bane jest kojarzony przede wszystkim z Venomem / Jadem i tym że się nim napompowuje dosłownie przez specjalnie urządzenie. I to niech zostanie, konfrontacji Bane z Batmanem w jaskini czy rezydencji bym nie chciał. Nie chce by występ Bane w ewentualnym filmie Nolana, przypominał Knightfall pewnymi momentami.
Ja wam pokażę!

LelekPL

Cytat: m2reily w 19 Sierpień  2010, 17:00:07
Z tego co powiedział Bale wynika, że Riddler jest pewnym przeciwnikiem. (...) Co do masywności Batmana, to trochę mnie zmroziła ta wiadomość, nie chcę żeby nietoperz wyglądał jak czołg.

Z tego co powiedział Bale odnośnie Riddlera akurat nic nie wynika. To tylko jego pomysł, i oczywiście można się doszukiwać powiązania, że Nolan i Bale do tej pory byli na jednej stronie odnośnie całej tej serii, to jednak nie opierał bym się na tym zdaniu.

Co do postury to spokojnie, Bale sam zaznaczył, że na początku kręcenia BB był zbyt wielki, także zdaje sobie sprawę mniej więcej jakiej wielkości być powinien. Zaznaczył tylko, że Bruce będzie większy niż w TDK kiedy to był wymęczony i w nie najwyższej formie fizycznej, przez co znacznie szczuplejszy. Ale większy niż w BB być nie powinien, także spokojnie

(A)nonim

CytatNa Anti-Monitora to nawet z tym bud?etem bym nie liczy? - zbyt wielka epicko?? Mrugni?cie podobnie jak przeciwnikiem Avengers na pewno nie b?dzie Galactusa
Galactus, a przynajmniej to co mia?o by? Galactusem pojawi? si? w FF2.
Cytatbo z tego co wiem, to A-M oprócz tego wyst?pi? tylko jako cz?onek ?ó?tego Korpusu Sinestro
Pó?niej jeszcze nale?a? do Czarnego Korpusu, no i niedawno Dead Man mia? z nim spotkanie.
CytatAle wracaj?c do Batmana 3 - z propozycji Bale'a, jak i wst?pnych ustale? szykuje si? co? rzeczywi?cie ciekawego i po dwóch filmach Nolana stoj? jak najbardziej murem za tym projektem - no... oby tylko nie zabili Bruce'a
Mi tam by to nie przeszkadza?o. Mog?oby wyj?? pi?kne zako?czenie sagi.
CytatJednak popieram ci? Air Jordan (Hmmm, fan Michaela Jordana?) ?e dla odmiany mo?na by zobaczy? Batmana walcz?cego z super?otrami, ale ?eby film nie nieudolnie na?ladowa? epickiego filmu, acz na luzie (oczywi?cie bez przesady...) z dobrymi efektami i jak?? w miar? ciekaw? fabu??, po prostu liczy?bym na dobr? komiksow? rozrywk?.
Jak chc? komiksow? rozrywk? to ogl?dam ?redniaki Marvela. Naprawd? wol? ?eby DC robi?o jeden film na ile? lat, ale ?eby by?y oryginalne.

A wyci?ta scena z Jokerem rzeczywi?cie brzmi ca?kiem nie?le.
Jestem Jen. Najpierw chciałabym założyć panu te rękawiczki. Sondaże mówią, że wyborcy lubią palce.

LelekPL

Cytat: (A)nonim w 19 Sierpień  2010, 18:10:12
Galactus, a przynajmniej to co mia?o by? Galactusem pojawi? si? w FF2.
(...)
Mog?oby wyj?? pi?kne zako?czenie sagi.

Dok?adnie - to co mia?o by? Galactusem, a ja mia?em na my?li prawdziwego Galactusa, a nie jak?? chmur? py?u.

No jak dla mnie to zako?czenie ma?o pi?kne by by?o. Pi?kny by?by tryumf Mrocznego Rycerza, chocia? i to mog?oby by? zbyt cukierkowe. Sam nie wiem, ale ?mier? Bruce'a troch? zniszczy?aby cz?stk? mojego dzieci?stwa...