Aktualności:

"Batman: Długie Halloween" w sprzedaży od 29 maja.

Menu główne

Oscary i inne filmowe nagrody

Zaczęty przez LelekPL, 13 Luty 2011, 23:18:39

Juby

Cytat: LelekPL w 13 Marzec  2019, 15:55:43Normalnie czuć z treści jak się piana toczy z ust na myśl o tych oscarach dla biednej Czarnej Pantery.
Nie wiem, w którym momencie, bo zlewam wszelakie nagrody filmowe.


Podsumowując. Pantera, który zebrał prawdopodobnie najlepsze recenzje dla filmu superhero / adaptacji komiksu w historii kina, został obsypany worem nagród (nawet tych ewidentnie niezasłużonych) i osiągnął drugi największy sukces kasowy 2018 roku, film o którym trąbi się we wszelakich mediach od trzynastu miesięcy, nie jest przereklamowany, a oceniony przez krytyków gorzej Ant-Man, który nie zarobił nawet połowy tego co Pantera, nie został nigdzie wyróżniony, o którym się nie mówi, kolokwialnie mówiąc - wszyscy mają ten film w dupie - jest?



Twoje pojęcie "przereklamowania" to dla mnie jakaś abstrakcja. W 2012 wyszedłem z kina z Avengers, dobrze się bawiłem, oceniłem na 7/10, a jak zobaczyłem jakie film zbiera recenzje, oceny widzów i ile zarabia, od razu cisnęło mi się na usta, że jest przereklamowany. Pantera też mi się podobał, ma u mnie 6+/10. Wybieranie filmów "przereklamowanych" z grona tylko tych, które się nie podobały w danym roku to... ponad moje siły. EOT.

LelekPL

#91
Cytat: Juby w 13 Marzec  2019, 23:25:08został obsypany worem nagród (nawet tych ewidentnie niezasłużonych)
Według ciebie*

Tak jak mówiłem, inna definicja słowa "przereklamowany". To nie jest nic trudnego do zrozumienia.

Ale jeśli chcesz przykładu liczbowego to:
średnia ocen Pantery to 8/10 - moja to 7/10
średnia ocen Ant-Mana to 7/10 - moja 3.5/10
Drastyczna różnica. Średnia ocen widowni Pantery (przykład, który mnie nie interesuje, podczas gdy Ciebie najwidoczniej tak) jest jeszcze niższa, podczas gdy Ant-Mana wyższa. Jakby nie patrzeć, dla mnie Ant-Man jest znacznie bardziej przereklamowany. Ale co ja tam wiem, ty znasz MOJĄ opinię lepiej :P

Juby

Cytat: LelekPL w 14 Marzec  2019, 02:21:48Według ciebie*



Przy Czarnej Panterze twórcy VFX nie wyrobili się z terminami (fakt), przez co w filmie znalazły się dziesiątki, jeśli nie setki ujęć z nieskończonymi efektami, zwłaszcza w ostatnim akcie. CGI obiektywnie niedokończone = CGI złe. Więc jeśli Pantery nie porównywano z innymi filmami, z nieskończonymi efektami (a nie porównywano), nie może on mieć najlepszych efektów wizualnych ubiegłego roku, bo w innych filmach dopracowano je w 100%. Tymczasem nie tylko go w tej kategorii wielokrotnie nominowano, ale również wygrał nagrodę BAFTA, Satelitę i nagrodę Critics Choice (ewidentnie za bycie Black Panterem, nie za jakość). Tymczasem, gdy doszło do nominacji nagród VES i Oscarów, gdzie do grona nominowanych kandydatów rozpatrują fachowcy od VFX, Pantera nie dostał żadnej nominacji.

Poniżej przykłady ujęć z Czarnej Pantery, w której ludziki copy/paste z innym kontrastem i nie dające cienia stoją na odbijającej od nich skale, rana przechodzące przez udo i dłoń Okoye, oraz Killmonger zalewany niezrenderowanym do końca kostiumem.




Cytat: LelekPL w 14 Marzec  2019, 02:21:48Ale jeśli chcesz przykładu liczbowego to:
średnia ocen Pantery to 8/10 - moja to 7/10
średnia ocen Ant-Mana to 7/10 - moja 3.5/10

Na takiej zasadzie mogę powiedzieć, że najbardziej przereklamowanym filmem 2016 jest BvS. I kit, że film jest najgłośniejszą wtopą, po której równo pojechali krytycy. Średnie z recenzji dają jakieś 4-5/10, a ja wystawiam 1. A box office'owy film roku Civil War, którym ludzie się zachwycali, dałem 6, jego średnie z RT i MTC dają około 8/10, więc różnica jest mniejsza. :P

Twoje myślenie, czy też definicja "przereklamowania" jest inwalidą, taka jest moja opinia. Uparte powtarzanie, że nie interesuje cię ocena widowni również, bo w czym zwykły widz jest gorszy od jakichś krytyków zza granicy? Dla mnie opinie nieznanych mi krytyków z rottentomatoes są warte tyle samo, co opinie nieznanych mi userów IMDb. Jedyne opinie na temat filmów jakie mnie interesują, to osób które znam (np. kolumna oceny znajomych na Filmwebie).

PS
Pantera ma 88/100 na MTC i 8,85/10 u TopCritics na RT, więc raczej średnia ocen to 9/10, nie 8, a ty na Filmwebie masz wystawione 6/10 (tyle samo co ja), nie siódemkę, więc trochę zakłamujesz swoje własne przykłady liczbowe. :P

LelekPL

#93
Piszę Ci to po raz ostatni bo mam DOŚĆ Twojej osoby. Jesteś MĘCZĄCY, CHAMSKI (inwalida!?) i NIESPOTYKANĄ stratą czasu.

Efekty to jak niemal wszystko kwestia opinii. Więc jakiekolwiek pisanie, że jest inaczej jest niepotrzebne i nie warte dyskutowania.

Jeśli BvS oceniłbyś na 1 a film aż tak źle nie był przyjęty to jest przereklamowany w tej hipotetycznej sytuacji. Taka prawda.

A oceny widzów się nie liczą bo każdy debil może wystawić 1/10 bez oglądania filmu. Nie można tego zweryfikować, więc ich wartość jest zerowa. Jeśli do tej pory nie wiedziałeś czemu to jest debilna statystyka to współczuję.

A Pantera ma 8,2/10 u wszystkich krytyków, a u mnie ma 7/10. Ocena na filmwebie się nie liczy bo jest stara, ale ty wiesz lepiej :P

Żegnam natręta, a więcej i mniej poprawnie w PW

Juby

"Przereklamowanie" z definicji oznacza coś przecenianego / zbyt pozytywnie odebranego. Głośno krytykowane, jedno z największych rozczarowań finansowych tej dekady, czyli film odebrany negatywnie (BvS), nie może być przereklamowany, nie ważne jaka jest różnica w mojej i średniej ocenie krytyków, względem innego filmu.

Nie wiem "lepiej", tylko piszę co pamiętam z tego, jak oceniłeś film na Filmwebie (bez ponownego sprawdzania). Tyle.


Na twoje obraźliwe prywatne wiadomości nie będę odpowiadał. Wypowiadam się obecnie na co najmniej pięciu forach i nikt nigdy nie miał problemu z tym jak piszę, nigdy nawet nie dostałem ostrzeżenia. Tylko ty coś do mnie masz. "Chamski" - napisał ktoś, kto na moje pytanie "Say what?" odpisał
Cytat: LelekPL w 22 Styczeń  2019, 22:11:58Say srak.
Tobie wolno jechać po zdaniu kogoś innego, tobie wolno np. rzucać dwuznaczne komentarze do ciągle pochlebnych opinii Leona na temat filmów, ale gdy znajdzie się ktoś, kto nie zgadza się z twoim, dyskutuje o tym, stara ci się przedstawić swój punkt widzenia i może próbować przekonać cię do zmiany stanowiska jeśli twoje uważa za błędne (w końcu to forum DYSKUSYJNE), to zapuszczasz korzenie, każesz się odwalić i nie powtarzać się, po czym wrzucasz do ignorowanych. Kilkukrotnie pisałeś na forum sformułowania typu "jak nie masz nic nowego do napisania, to nie pisz", a twój "chamski" post sprawił, że nowy użytkownik Hyper, opuścił forum po zaledwie dwóch dniach i napisaniu trzech postów. Jesteś moderatorem, a czasami zachowujesz się tak, jakbyś chciał żeby forum umarło śmiercią naturalną, żeby nikt nie dyskutował (szczególnie nie po twojej myśli), tylko wygłaszał co ma do powiedzenia i już. Nie pozwolę na to. Dlatego proponuję ci wyjąć kijek, złapać trochę dystansu i przestać się obrażać, gdy prowadzony dialog nie przebiega po twojej myśli, bo nie wierzę, że ktoś mógł uznać tekst o "definicji-inwalidzie" za chamski (przecież memy spolszczające tę frazę są stare jak świat :P).

Ja cię nie wrzucam do ignorowanych (nigdy nigdzie tego nie robię). Chcesz uważać drugiego Ant-Mana za najbardziej przereklamowany film ubiegłego roku? Okej, zostawiam temat. W końcu, tak jak napisałeś, to twoje nagrody.

Pozdrawiam.

Johnny Napalm

Nagrody Lelki od lat stają się coraz mniej obiektywnym sposobem nagradzania filmów. Gala Lelków przyciąga coraz mniejszą widownie, może dlatego, że jej nie ma. Poza tym LelekPL jest pod coraz większym naciskiem lobby lelkowego, które wymusza ciągłe zmiany w sposobie jego głosowania. Jednym słowem, to lobby strasznie miesza mu w jego punktacji.
THE EARTH WITHOUT ART IS JUST EHh...

LelekPL

Wszystko przez upolitycznianie całej ceremonii :P #kiedysbylolepiej :P

LelekPL

#97
LELKI 2019 nadeszły!!!

Pomimo upolitycznienia i kontrowersji, pomimo #lelkisowhite i #lelektoo, Lelki ponownie zostały rozdane, a to już jubileuszowa, bo 10 edycja LELKów, jedynych słusznych nagród dla najlepszych filmów według 1/3 członków mojej rodziny :P

Po raz trzeci z rzędu mamy bardzo wyrównaną stawkę, a to dzięki temu, że mieliśmy w tym roku bardzo dużo świetnych filmów. Na szczycie stawki znalazły się takie filmy jak:
Midsommar
1917
To my
Lighthouse
Avengers: Koniec gry
Pewnego razu... w Hollywood

A pełna lista zwycięzców w spoilerze:
Spoiler
NAJLEPSZY FILM
Midsommar
1917
Avengers Endgame
Us
The Lighthouse
The Farewell
Ford v Ferrari
Parasite
Once Upon a Time in Hollywood

NAJGORSZY FILM
The Intruder
Annabelle Comes Home
Black Christmas
Men in Black: International
Ma

NAJLEPSZY REŻYSER
Robert Eggers - The Lighthouse
Jordan Peele - Us
Sam Mendes - 1917
Ari Aster - Midsommar
Lulu Wang - The Farewell

NAJLEPSZY SCENARIUSZ
The Two Popes
Once Upon a Time in Hollywood
The Lighthouse
Uncut Gems
Joker

NAJLEPSZE ZDJĘCIA
1917
The Lighthouse
Midsommar
Us
Ad Astra

NAJLEPSZY MONTAŻ
Ford v Ferrari
Parasite
The Irishman
Midsommar
The Two Popes

NAJLEPSZA MUZYKA
Us
1917
Joker
Star Wars: The Rise of Skywalker
Once Upon a Time in Hollywood

NAJBARDZIEJ PRZEREKLAMOWANY
Captain Marvel
Transit
The Irishman
Little Women
High Flying Bird

NAJBARDZIEJ NIEDOCENIANY
Midsommar
Ad Astra
Uncut Gems
The Current War
Shadow

NAJDZIWNIEJSZY
The Lighthouse
Midsommar
Us
Cats
Happy Death Day 2U

NAJLEPSZY FILM AKCJI
Avengers Endgame
Shazam!
Star Wars: The Rise of Skywalker
Spider-Man: Far From Home
John Wick 3

NAJLEPSZA KOMEDIA
Once Upon a Time in Hollywood
Shazam!
Jojo Rabbit
Klaus
Good Boys

NAJLEPSZY DRAMAT
1917
The Farewell
Ford v Ferrari
Parasite
The Two Popes

NAJLEPSZY HORROR/THRILLER
Midsommar
Us
The Lighthouse
Knives Out
Doctor Sleep

NAJLEPSZY SCI-FI/FANTASY
Avengers Endgame
Shazam!
Ad Astra
Star Wars: The Rise of Skywalker
Shadow

NAJLEPSZY DOKUMENT
Apollo 11
Don't F**ck With Cats: Hunting an Internet Killer
Fyre
Armstrong
The Case Against Adnan Syed

NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE
The Lion King
Ad Astra
Star Wars: The Rise of Skywalker
Spider-Man: Far From Home
Godzilla: King of the Monsters

NAJWIĘKSZE ROZCZAROWANIE
Godzilla: King of the Monsters
Velvet Buzzsaw
Black Christmas
Rambo: Last Blood
The Irishman

NAJWIĘKSZA NIESPODZIANKA
Shazam!
Klaus
Long Shot
Crawl
Doctor Sleep

NAJLEPSZY AKTOR
Joaquin Phoenix - Joker
Adam Sandler - Uncut Gems
Leonardo DiCaprio - Once Upon a Time in Hollywood
Adam Driver - Marriage Story
Christian Bale - Ford v Ferrari

NAJLEPSZA AKTORKA
Lupita Nyong'o - Us
Scarlett Johansson - Marriage Story
Awkwafina - The Farewell
Florence Pugh - Midsommar
Saoirse Ronan - Little Women

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY
Willem Dafoe - The Lighthouse
Anthony Hopkins - The Two Popes
Al Pacino - The Irishman
Eric Bogosian - Uncut Gems
Brad Pitt - Once Upon a Time in Hollywood

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA
Adele Haenel - Portrait de la jeune fille en feu
Zhao Shuzhen - The Farewell
Laura Dern - Marriage Story
Julia Fox - Uncut Gems
Scarlett Johansson - Jojo Rabbit

OBJAWIENIE
Florence Pugh - Midsommar
Julia Fox - Uncut Gems
Thomasin McKenzie - Jojo Rabbit
Margaret Qualley - Once Upon a Time in Hollywood
Himesh Patel - Yesterday

NAJLEPSZA POSTAĆ
Cliff Booth - Once Upon a Time in Hollywood
Iron Man - Avengers Endgame
Captain America - Avengers Endgame
Red - Us
Shazam - Shazam!

NAJLEPSZY PLAKAT
Us


Hellboy


Dark Phoenix


Star Wars: The Rise of Skywalker


Child's Play


NAJLEPSZY ZWIASTUN
Us

The Lighthouse

Bombshell

The Farewell

Uncut Gems

NAJLEPSZA SCENA AKCJI
Avengers Endgame - Finałowa bitwa
Ad Astra - Księżycowa strzelanina
1917 - Zestrzelony samolot
John Wick 3 - Walka w muzeum noży
Dark Phoenix - Walka w pociągu

NAJBARDZIEJ PAMIĘTNA SCENA
Once Upon a Time in Hollywood - Całe zakończenie
Avengers Endgame - Pstryknięcie Iron Mana
Jojo Rabbit - Ujęcie na czerwone buty
Us - Pojawienie się sobowtórów
Midsommar - Dziurka od klucza

NAJLEPSZY TEKST
Avengers Endgame - "And I am... Iron Man."
The Irishman - "It is what it is."
The Lighthouse - "Damn ye! Let Neptune strike ye dead, Winslow! Haaark!"
Joker - "You get what you f@cking deserve!"
Once Upon a Time in Hollywood - "Well the f@ckin hippies aren't. That's for godd@mn sure."
[Zamknij]

Oraz na filmwebowym blogu, gdzie znajdziecie linki do filmów i podsumowanie ilości nominacji i nagród:
https://www.filmweb.pl/user/ElDuderino/blog/585957-LELKI+2019

A propos podsumowań, to z racji, że to już 10 edycja, zrobiłem też małe podsumowanie największych zwyciezców na przestrzeni lat w oddzielnym blogu, gdzie znajdziecie odnośniki do wszystkich edycji:
https://www.filmweb.pl/user/ElDuderino/blog/585959-LELKI+2010-2019%3A+Podsumowanie

Kilka najważniejszych statystyk również w spoilerze:
Spoiler
Najwięcej nominacji (>9):
The Social Network - 17 (2010)
The Dark Knight Rises - 16 (2012)
Inception - 14 (2010)
Interstellar - 13 (2014)
Logan - 13 (2017)
Gravity - 13 (2013)
12 Years a Slave - 13 (2013)
Star Wars: The Force Awakens - 13 (2015)
The Artist - 11 (2011)
Drive - 11 (2011)
Us - 11 (2019)
Suspiria - 11 (2018)
La La Land - 10 (2016)
Django Unchained - 10 (2012)
Midsommar - 10 (2019)
The Master - 10 (2012)
Once Upon a Time in Hollywood - 10 (2019)
Call Me by Your Name - 10 (2017)
The Wolf of Wall Street - 10 (2013)
Birdman - 10 (2014)
Star Wars The Last Jedi - 10 (2017)

Najwięcej wygranych (>4):
Interstellar – 10 (2014)
Gravity - 8 (2013)
La La Land - 7 (2016)
Star Wars: The Force Awakens - 7 (2015)
The Social Network - 6 (2010)
Logan - 6 (2017)
The Master - 6 (2012)
The Dark Knight Rises - 5 (2012)
Inside Out - 5 (2015)
12 Years a Slave - 5 (2013)

Najlepsi reżyserzy:
Damien Chazelle - 3 noms, 2 wins
Christopher Nolan - 3 noms, 1 win
Paul Thomas Anderson - 2 noms, 1 win
Ridley Scott - 2 noms, 1 win
Jordan Peele - 2 noms, 1 win
David Fincher - 1 nom, 1 win
Alfonso Cuaron - 1 nom, 1 win
Robert Eggers - 1 nom, 1 win
Michel Hazanavicius - 1 nom, 1 win
Martin Scorsese - 2 noms
Steve McQueen - 2 noms
David O. Russell - 2 noms

Najlepsi aktorzy:
Michael Fassbender - 5 noms, 3 wins
Christian Bale - 6 noms, 2 wins
Joaquin Phoenix - 2 noms, 2 wins
Tom Hardy - 4 noms, 1 win
Leonardo DiCaprio - 3 noms, 1 win
Matthew McConaughey - 2 noms, 1 win
Jake Gyllenhaal - 2 noms, 1 win

Najlepsze aktorki:
Emma Stone - 3 noms, 2 wins
Lupita Nyongo - 2 noms, 2 wins
Amy Adams - 3 noms, 1 win
Rosamund Pike - 2 noms, 1 win
Jacki Weaver - 2 noms, 1 win
[Zamknij]

Juby

Widzę, że i u ciebie Godzilla wśród największych rozczarowań.

Oscary od lat nie mają dla mnie żadnej wartości, ale tak się zdarzyło, że widziałem w tym roku większość nominowanych, więc mogę się co nieco wypowiedzieć. Nie będę typował kto wygra, bo to przewidywalne, tylko komu z nominowanych dałbym statuetkę, a także komu, jeśli został pominięty przy nominacjach (na żółto).


NAJLEPSZY FILM - Historia małżeńska (choć w sumie 1917 i Le Mans '66 też)

NAJLPESZY AKTOR - Adam Driver (Historia małżeńska) / ew. Paul Walter Houser (Richard Jewell)

NAJLEPSZA AKTORKA - Scarlett Johanson (Historia małżeńska)

NAJLEPSZY REŻYSER - Sam Mendes (1917)

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY - Noah Baumbach (Historia małżeńska)

NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY - Taika Waititi (Jojo Rabbit)

NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY - Al Pacino (Irlandczyk)

NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA - Kathy Bates (Richard Jewell), lub ScarJo (Jojo Rabbit)

NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY - Toy Story 4

NAJLEPSZA MUZYKA - Thomas Newman (1917)

NAJLEPSZA PIOSENKA - "(I'm Gonna) Love Me Again" (Rocketman)

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA - 1917

NAJLEPSZE ZDJĘCIA - Roger Deakins (1917)

NAJLEPSZE EFEKTY WIZUALNE - 1917 / Toy Story 4

NAJLEPSZE KOSTIUMY - Pewnego razu... w Hollywood

NAJLEPSZY MONTAŻ - Parasite

NAJLEPSZY MONTAŻ EFEKTÓW DŹWIĘKOWYCH - Le Mans '66

NAJLEPSZY DŹWIĘK - Le Mans '66

NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA - To: Rozdział 2



Jeśli coś pominąłem to pewnie dlatego, że w pozostałych kategoriach nie widziałem dość nominowanych, żeby się wypowiedzieć.


A poniżej clip z najlepszym aktorstwem ubiegłego roku, które prawdopodobnie skończy z zerem nagród.


Johnny Napalm

#99
Czy ktoś to sobie wymyślił i powstał fake news?



Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej ogłosiła szereg zmian, które znajdą się w regulaminie Oscarów począwszy od 96. ceremonii ich rozdania, czyli już w 2024 r. W tym celu opracowano cztery standardy.

Od 2024 r. wymagane będzie, aby filmy ubiegające się o Oscary spełniały przynajmniej dwa z nich.



Standard A dotyczy reprezentacji tematów i motywów narracyjnych. Podzielony na trzy kryteria standard zostanie spełniony, jeśli choć jeden z nich zostanie spełnione w filmie:

Kryterium A1 dotyczy aktorów w rolach głównych i dużych rolach drugoplanowych. Przynajmniej jeden z nich musi przynależeć do mniejszości etnicznych.

Kryterium A2 dotyczy obsady filmu. 30 proc. wszystkich aktorów w rolach drugoplanowych i na dalszych planach musi reprezentować konkretne grupy.

Kryterium A3 określa główny wątek fabularny. Przynajmniej jeden z filmowych wątków musi dotyczyć wymienionych wyżej grup mniejszościowych.



Standard B związany jest z ekipą filmową. W jego przypadku także musi zostać spełnione jedno z trzech kryteriów.

Kryterium B1 dotyczy castingu, zdjęć, muzyki, kostiumów, reżyserii, montażu, fryzur, charakteryzacji, produkcji, scenografii, dźwięku, efektów specjalnych i scenariusza – co najmniej dwa z tych działów muszą być reprezentowane przez wymienione grupy mniejszościowe. Ponadto przynajmniej jeden z tych działów musi być kierowany przez osoby reprezentujące mniejszości rasowe bądź etniczne.

Kryterium B2 określa, że przynajmniej sześć osób niższego szczebla ekipy powinno być reprezentacją mniejszości rasowych i etnicznych.

Kryterium B3 wymusza na twórcach chcących ubiegać się o Oscary to, by co najmniej 30 proc. ekipy stanowiły kobiety, osoby reprezentujące mniejszości rasowe i etniczne, osoby LGBT oraz ludzie z niepełnosprawnością fizyczną.


Standard C określa tzw. dostęp do przemysłu oraz szanse rozwoju. Podzielono go na dwa kryteria i obydwa muszą być spełnione.

Kryterium C1 dotyczy płatnych praktyk oraz stażów. Wymaga od dużych studiów filmowych i dystrybutorów, by kobiety, osoby z mniejszości rasowych i etnicznych, osoby LGBT oraz ludzie z niepełnosprawnością fizyczną mieli stały dostęp do organizowanych przez takie studia płatnych stażów w różnych działach. Z kolei mniejsze studia i niezależni dystrybutorzy muszą mieć na płatnych stażach co najmniej dwie osoby z wyżej wymienionych grup.

Kryterium C2 dotyczy możliwości szkoleniowej i rozwoju umiejętności pracowników ekipy filmowej. Mówiąc krótko: muszą być zapewnione dla ww. grup osób.


Standard D poświęcony został tzw. komunikacji z widownią. W zespołach zajmujących się szeroko pojętym marketingiem muszą znajdować się kobiety, mniejszości rasowe i etniczne, osoby LGBT oraz ludzie z niepełnosprawnością fizyczną. Ludzie z tych grup muszą też zajmować kierownicze stanowiska.
THE EARTH WITHOUT ART IS JUST EHh...

LelekPL

Skąd ja wiedziałem, że akurat Johnny będzie to przeżywał? :P

Spokojnie, większość filmów i tak spełnia te kryteria bo są wbrew pozorom małe i kompletnie niepotrzebne.

Poza tym jak dla mnie jest to nic nie znacząca zmiana z jeszcze innego prostego powodu, a mianowicie takiego, że Oscary i tak są nic nieznaczące. 99% filmów i tak nie ubiega się o Oscara i nikt im tego nie karze. Więc nadal studia mogą robić filmy z samymi białymi facetami jeśli chcą, zatrudniać tylko białych facetów do ekipy i marketingu jeśli im się tak marzy.

W rankingu spraw, które warto przeżywać w jedną czy drugą stronę to powinno być gdzieś na dnie ;)

Q

Przed paniką warto przeczytać to - http://sporwkinie.blogspot.com/2020/09/oscary-zmieniaja-zasady-bez-paniki.html

Reguły dotyczą tylko kategorii Najlepszy film. Z podobnych reguł już od 2016 roku korzysta BAFTA.

Zasadniczo jak się wczytać, to spełnienie samych zakulisowych standardów nie powinno być problem i wystarczy by walczyć o najważniejszą nagrodę.

What was the point of all those push-ups if you can't even lift a bloody log?

Si vis pacem, para bellum (If you want peace, prepare for war)

Juby

Akademia coś próbuje, ale robi to źle. ::) Chcą większej różnorodności i wyrównanych szans? Nie tędy droga, takimi zasadami tylko sprawią, że wiele filmów, które mogą okazać się wybitne, nie będę miały szans na nominację w najważniejsze kategorii ze względu na kolor skóry / pochodzenie / orientację kogoś, kto brał udział w jego powstawaniu. To jest właśnie dyskryminacja. Nie mam w tym temacie już nic do dodania. Nie ma nagród filmowych, które by mnie interesowały i które miałyby dla mnie jakąkolwiek wartość, a już na pewno nie Oscary, które oceniają najlepszy marketing, a nie jakość.

Johnny Napalm

#103
Cytat: LelekPL w 10 Wrzesień  2020, 11:48:48Skąd ja wiedziałem, że akurat Johnny będzie to przeżywał? :P

Spokojnie, większość filmów i tak spełnia te kryteria bo są wbrew pozorom małe i kompletnie niepotrzebne.

A skąd ja wiedziałem, że to właśnie Lelek, niczym obłędny rycerz poprawności politycznej, będzie bronił nawet najbardziej kuriozalnych wytycznych, skoro jak sam twierdzi – są one kompletnie niepotrzebne.

Heh, okazuje się, że przedstawienie faktów innym forumowiczom jest już przeżywaniem lub paniką. Kurde, nie wiem, może się mylę, ale wydawało mi się, że postawy takie jak tolerancja lub nawet AŻ szacunek są niemożliwe do nakazywania komuś przepisami. Pewnie nie chodziłem na odpowiednie lekcje i dlatego o tym nie wiem.


Można powiedzieć, że Oskary nie znaczą nic prywatnie dla kogoś, tak samo jak ta pieprzona Eurowizja. Naprawdę dobre filmy czy muzykę można sobie samemu znaleźć, a nie pompować baloniki wielkim korporacjom i magnatom medialnym. Tylko niestety w skali społeczeństwa, gdyby jakiś film lub piosenka zostały docenione nawet w takich nieważnych konkursach, to – szczególnie w tych mniejszych państwach – od razu będzie blisko święta narodowego, otwierania szampanów, dyskusji ze znajomymi, a nawet okrzyków to nasza lub mój ci on.
THE EARTH WITHOUT ART IS JUST EHh...

LelekPL

#104
Cytat: Johnny Napalm w 11 Wrzesień  2020, 10:36:34będzie bronił nawet najbardziej kuriozalnych wytycznych, skoro jak sam twierdzi - są one kompletnie niepotrzebne
A gdzie ja napisałem, że się zgadzam z tymi wytycznymi? Napisałem, że są niepotrzebne :P Bronię tylko zdrowego rozsądku.

Cytat: Johnny Napalm w 11 Wrzesień  2020, 10:36:34Kurde, nie wiem, może się mylę, ale wydawało mi się, że postawy takie jak tolerancja lub nawet AŻ szacunek są niemożliwe do nakazywania komuś przepisami.
Właśnie przed sianiem takiej oto dezinformacji. Nikt studiom tego nie karze :P Akademia jedynie przyznaje nagrody według swojego uznania, ustala więc też reguły = logiczne. Jeśli nie chcesz się ich trzymać, nie musisz brać udziału w kampanii do Oscarów, ale filmy nadal mogą robić sami biali. Spokojnie, nikt Ci pracy jako gwiazdy filmowej nie zabiera :P

A jeśli ktoś płacze ze szczęścia za każdym razem jak polski film wygrywa Oscara za najlepszy film :P no to cóż, może rzeczywiście powinien zacząć te zmiany przeżywać. Masz rację.